magazin
Saját világítási technikát fejlesztett ki, mára Michael Haneke állandó operatőrének számít, A fehér szalagért Oscar-díjra is jelölték. Egyik…
továbbhír
Ben Affleck Az Argo-akció című drámája a legjobb film, Ang Lee pedig a legjobb rendező Oscar-díját kapta hétfő hajnalra virradóra a 85. hollywoodi…
továbbhír
A világra való nyitás, az utazás és a halál voltak a szerdán félidejéhez érkezett 65. cannes-i filmfesztivál eddig bemutatott 14 versenyfilmjének a…
továbbmagazin
Gondry-t már nem izgatja a forma, Haneke az érzelmek felé fordult, Pete Doherty pedig színésznek képzeli magát. Szerencsére Vinterberg belenyúlt a…
továbbhír
Egy darabig a francia versenyfilm, Jacques Audiard De Rouille et d'os (Rozsda és csont) című drámája számított favoritnak a 65. cannes-i…
továbbhír
Megjelent a Metropolis filmelméleti és filmtörténeti folyóirat legújabb száma, amely Michael Haneke életművével foglalkozik.
továbbhír
A Valentin-nap elmúltával visszakerült az Avatar az első helyre, de három premierfilm is felkerült a 10-es listára - és melyik három nem? Az egyik a…
továbbhír
Michael Haneke filmdrámája, a Rejtély (Caché) kapta a legjobb osztrák filmnek járó Diagonál Nagydíjat Grazban, az osztrák filmművészet ezévi…
továbbhír
December 3-án Berlinben osztották ki az európai Oscar-okat: az Európai Filmakadémia elsősorban Michael Haneke Caché című filmét…
továbbmagazin
2005. Cannes. Aki megérkezik, és kéri, az kap kártyát, rá van írva, hogy „cinéphile” vagyis „moziszerető” meg a neve meg a fényképe. Kis…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié