magazin
Saját világítási technikát fejlesztett ki, mára Michael Haneke állandó operatőrének számít, A fehér szalagért Oscar-díjra is jelölték. Egyik…
továbbhír
Ben Affleck Az Argo-akció című drámája a legjobb film, Ang Lee pedig a legjobb rendező Oscar-díját kapta hétfő hajnalra virradóra a 85. hollywoodi…
továbbhír
A világra való nyitás, az utazás és a halál voltak a szerdán félidejéhez érkezett 65. cannes-i filmfesztivál eddig bemutatott 14 versenyfilmjének a…
továbbmagazin
Gondry-t már nem izgatja a forma, Haneke az érzelmek felé fordult, Pete Doherty pedig színésznek képzeli magát. Szerencsére Vinterberg belenyúlt a…
továbbhír
Egy darabig a francia versenyfilm, Jacques Audiard De Rouille et d'os (Rozsda és csont) című drámája számított favoritnak a 65. cannes-i…
továbbhír
Megjelent a Metropolis filmelméleti és filmtörténeti folyóirat legújabb száma, amely Michael Haneke életművével foglalkozik.
továbbhír
A Valentin-nap elmúltával visszakerült az Avatar az első helyre, de három premierfilm is felkerült a 10-es listára - és melyik három nem? Az egyik a…
továbbhír
Michael Haneke filmdrámája, a Rejtély (Caché) kapta a legjobb osztrák filmnek járó Diagonál Nagydíjat Grazban, az osztrák filmművészet ezévi…
továbbhír
December 3-án Berlinben osztották ki az európai Oscar-okat: az Európai Filmakadémia elsősorban Michael Haneke Caché című filmét…
továbbmagazin
2005. Cannes. Aki megérkezik, és kéri, az kap kártyát, rá van írva, hogy „cinéphile” vagyis „moziszerető” meg a neve meg a fényképe. Kis…
továbbFriss
A legjobb gyerekfilm lett a Véletlenül írtam egy könyvet Talinnban
Három magyar vonatkozású animáció is egy lépéssel közelebb került az Oscar-nevezéshez
Ezeknek a csodás plakátoknak ismét a falon van a helyük
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié